Vi anbefaler klart at du benytter dig af vores returportal hvis du har +250 ordrer månedligt! Den vil både spare dig for tid og penge, ved korrekt opsætning. Her er en guide til hvordan du udnytter returportalens potentiale:
- Få adgang til returportalen
- Hvis du ønsker at benytte dig af vores returportal skal du informere os på slack. Vi tager et lille gebyr for at facilitere returportalen, da vi har omkostninger ved at stille den til rådighed for dig.
- Så snart du har fået bekræftelse fra os om at du har adgang, kan du gå i gang.
2. Opret returportalen
- Vælg “Retur”
- Vælg “Returportal”
- Tryk “Opret”
- Giv den et navn, vælg dit primære marked, vælg din integration, indsæt dit logo og vælg baggrundsfarve
3. Opret returårsager
- Opret de returårsager du ønsker at tilbyde kunden
Vi anbefaler nedenstående opsætning for at maksimere din indtjening og kundetilfredshed:
- Opret nu de returmetoder du ønsker at kunden skal kunne vælge.
- Opret først en retur fragtmetode under “forwarders”. Se evt denne guide for hjælp til opsættelse af fragtmetoder.
Vælg enten “DAO Direkt” eller “GLS Private” som produktkode og “Retur” som type. - Nu kan du under returportalen oprette en “Returmetode” som dine kunder kan vælge. Tryk på plus knappen under “Returmetoder”:
- Udfyld “Navn”, “Returfragtmetode”, “Tekst”. Vælg en af dine oprettede retur-fragtmetoder under “Returfragtmetode”.
- Du kan evt. indskrive et “Returgebyr” for at gøre kunden opmærksom på at de selv betaler for retur porto. Du skal stadig selv kræve betaling fra din kunde, eller trække returgebyret fra det beløb du tilbagebetaler din kunde
- Opret først en retur fragtmetode under “forwarders”. Se evt denne guide for hjælp til opsættelse af fragtmetoder.