Sådan opretter du fragtmetoder

Sådan opretter du nye fragtmetoder: #

Hvis du i PeakWMS går ind under “Settings” -> “Integrations” -> “Forwarder configuration” og så vælger din fragtintegration:

Her under “Forwarder Products” kan du se de fragtmetoder der er sat op for din webshop.

“Host Id” er det navn som kommer fra din Shopify store til PeakWMS.

“Product code” er det Cargoflux produkt som fragtmetoden er koblet til.

Og “Type” er den fragttype som fragtmetoden er, f.eks. hjemmelevering.

Hvis du trykker på plus ikonet til højre for “Forwarder Products” kan du oprette en ny fragtmetode.

Sådan ser du de ordrer der mangler fragtmetode #

Du kan i PeakWMS søge de ordrer frem som mangler en fragtmetode med disse søge filtre:

Under feltet “Value” vælger du “Missing forwarder Product”.

Sådan opretter du en fragtmetode direkte inde på ordren #

Hvis en ordre mangler en fragtmetode kan du også oprette den direkte inde på ordren. Det er det samme som at oprette den under “Forwarder products” ligesom ovenstående. En ordre som mangler fragtmetode har knappen “ASSIGN SHIPPING METHOD”.

Hvis du klikker på den knap vil nedestående popup åbne. Den har allerede fragtnavnet automatisk udfyldt, så du blot skal vælge fragt produktet og fragt typen.

I dette eksempel kommer ordren ind med fragt navnet “GLS (1-3 dage) Hjemmelevering”, og går i fejl. Den får en fejl fordi fragt produktet “GLS (1-3 dage) Hjemmelevering” ikke er oprettet under “Forwarder Products” og så ved PeakWMS ikke hvilken fragt metode ordren skal sendes med. Derfor skal du oprette en fragt metode til hvert fragt navn som din webshop sender til PeakWMS. Det skal kun gøres en gang for hvert fragtnavn.

Sådan opdaterer du de ordrer som mangler fragtmetoder samtidig #

Når du har oprettet den/de manglende fragtmetoder i PeakWMS kan du lave ovenstående søgning som viser alle ordrer med manglende fragtmetode. Hvis du så vælger de ordrer du automatisk vil give de nyoprettede fragtmetoder så kan du klikke på de tre prikker efterfulgt af “Update Order”. Dette får PeakWMS til at trække dataen fra din Shopify store igen og dermed koble på den rigtige fragtmetode, som du lige har oprettet. Hvis du har mange ordrer der mangler fragtmetode kan det være nødvendigt at opdatere enkelte ordre af gangen.

Hvordan kan du se om en ordrer er indlæst med korrekt fragtmetode? #

Vær opmærksom på at alarmerne ikke nødvendigvis forsvinder efter at du korrekt har tilføjet en fragtmetode. Det er en sikkerheds funktion i PeakWMS for ikke at komme til at overse nogle ordre med alarmer.

Når du har indlæst dine ordre med korrekt fragtmetode skal deres status ændre sig til “frigivet” hvilket fortæller dig at de er klar til pluk. Du kan også dobbelttjeke det ved at se om der ligger et label klar under “Labels / Documents” ligesom så:

Herefter kan du frit slette alarmen på ordrene.

Hvor god var denne guide?