- Inviter os til din Shopify store
- Gå i Shopify
- Tryk på settings
- Vælg “Users & Permissions” fra menuen
- Tryk “Add staff”, vælg adgang til ALT og inviter: anni@shipshark.dk ELLER send din collaborator kode til os på tekst (hvis du ikke har mulighed for at invitere trykke “Add staff”. Se mere her)
2. Hent vores Shipshark Shopify app
- Hent vores Shipshark app til din Shopify butik her
- Udfyld din mailadresse og tryk “Request Access”
3. Sørg for at mail og telefon er påkrævet ved checkout
- Gå i Shopify
- Tryk på settings
- Vælg “Checkout” fra menuen
- Tryk under “Customer Contact Method” på “Email”, Under “Shipping address phone number” vælg “Required”
4. Aktiver “Carrier Calculated Shipping” (hvis du ønsker at kunne vise dynamiske pakkeshops – koster $20/månedligt)
- Kontakt Shopify support her
- Skriv til dem at du ønsker at tilføje “Carrier Calculated Shipping”
- Bekræft hos dem at det er aktiveret
- OBS: Du skal have “mellem-planen” på Shopify for at kunne aktivere Carrier Calculated Shipping
- ALTERNATIV (hvis du ikke ønsker at betale $20/månedligt og at opgradere din Shopify plan): Tilføj fragtmetode i Shopify “DAO Nærmeste Pakkeshop”, så kan kunden blot ikke vælge den specifikke pakkeshop. Så sender vi automatisk til kundens nærmeste pakkeshop.
- Vi vil dog ALTID anbefale større webshops at aktivere så kunden selv kan vælge den præcise pakkeshop
