- Inviter os til din Shopify store
- Gå i Shopify
- Tryk på settings
- Vælg “Users & Permissions” fra menuen
- Tryk “Add staff”, vælg adgang til ALT og inviter: anni@shipshark.dk ELLER send din collaborator kode til os på tekst (hvis du ikke har mulighed for at invitere trykke “Add staff”. Se mere her)
2. Hent vores Shipshark Shopify app
- Hent vores Shipshark app til din Shopify butik her: https://apps.shopify.com/shipshark
- Udfyld din mailadresse og tryk “Request Access”
3. Sørg for at mail og telefon er påkrævet ved checkout
- Gå i Shopify
- Tryk på settings
- Vælg “Checkout” fra menuen
- Tryk under “Customer Contact Method” på “Email”, Under “Shipping address phone number” vælg “Required”
4. Aktiver “Carrier Calculated Shipping” (hvis du ønsker at kunne vise pakkeshops – koster $20/månedligt)
- Kontakt Shopify support her
- Skriv til dem at du ønsker at tilføje “Carrier Calculated Shipping”
- Bekræft hos dem at det er aktiveret
- OBS: Du skal have “mellem-planen” på Shopify for at kunne aktivere Carrier Calculated Shipping
- ALTERNATIV (hvis du ikke ønsker at betale $20/månedligt og at opgradere din Shopify plan): Tilføj fragtmetode i Shopify “DAO Nærmeste Pakkeshop”, så kan kunden blot ikke vælge den specifikke pakkeshop. Så sender vi automatisk til kundens nærmeste pakkeshop. Vi vil ALTID anbefale større webshops at aktivere så kunden selv kan vælge den præcise pakkeshop