Skridt 1: Inviter os

  1. Inviter os til din Shopify store
  • Gå i Shopify
  • Tryk på settings
  • Vælg “Users & Permissions” fra menuen
  • Tryk “Add staff”, vælg adgang til ALT og inviter: anni@shipshark.dk ELLER send din collaborator kode til os på tekst (hvis du ikke har mulighed for at invitere trykke “Add staff”. Se mere her)

2. Hent vores Shipshark Shopify app

  • Hent vores Shipshark app til din Shopify butik her
  • Udfyld din mailadresse og tryk “Request Access”


3. Sørg for at mail og telefon er påkrævet ved checkout

  • Gå i Shopify
  • Tryk på settings
  • Vælg “Checkout” fra menuen
  • Tryk under “Customer Contact Method” på “Email”, Under “Shipping address phone number” vælg “Required”

4. Aktiver “Carrier Calculated Shipping” (hvis du ønsker at kunne vise dynamiske pakkeshops – koster $20/månedligt)

  • Kontakt Shopify support her
  • Skriv til dem at du ønsker at tilføje “Carrier Calculated Shipping”
  • Bekræft hos dem at det er aktiveret
  • OBS: Du skal have “mellem-planen” på Shopify for at kunne aktivere Carrier Calculated Shipping
  • ALTERNATIV (hvis du ikke ønsker at betale $20/månedligt og at opgradere din Shopify plan): Tilføj fragtmetode i Shopify “DAO Nærmeste Pakkeshop”, så kan kunden blot ikke vælge den specifikke pakkeshop. Så sender vi automatisk til kundens nærmeste pakkeshop.
    • Vi vil dog ALTID anbefale større webshops at aktivere så kunden selv kan vælge den præcise pakkeshop

Hvor god var denne guide?