Sådan forbinder du dine fragtmetoder fra Webshipper med PeakWMS

Når du har oprettet fragtmetoder i Webshipper eller din Shopify skal PeakWMS også have besked om hvad de hedder og hvilken type levering det er. Det er heldigvis nemt og skal kun opsættes en gang pr. fragt metode du sender med.

Start med at gå til “Forwarders” i PeakWMS admin: https://app.peakwms.com/settings-onboarding/forwarders og vælg din Webshipper integration som vi har sat op for dig.

Klik nu på “+” ikonet ud for “Fragtmetoder”. Hvis du har oprettet fragt metoder i din Webshipper dashboard vil de blive vist her. Du skal udfylde for hver fragt metode du vil sende med og har opsat i Webshipper. Et eksempel kunne se således ud:


Læg mærke til at der står et ID under “Host ID”, det bliver automatisk udfyldt af PeakWMS, når du vælger “Produkt Koden” og fragt typen. Hvis du har CCS (carrier calculated shipping) aktiveret skal du blot lade ID’et stå fra Webshipper.

Hvis du ikke har CCS: #

Hvis din shop ikke understøtter CCS skal du ændre “Host ID” i Peak til at være præcis det navn som dine kunder vælger som fragtmetode i din checkout. Hvis du f.eks. har en fragt metode i Shopify ved navn “GLS Nærmeste Pakkeshop (1-2 hverdage)”, skal host id være det samme.

Vælg retur produkt for hver fragt metode #

Sidste lille krølle med Webshipper er at oprette et retur produkt du vil tilbyde dine kunder. F.eks her opsætning for DAO:

Og her eksempel for GLS:

Når du har oprettet et eller flere retur produkter i Webshipper skal du forbinde dem i PeakWMS ligesom du har gjort for dine normale fragt metoder, men som retur type i stedet:

Og sidst skal du for hver fragtmetode i PeakWMS vælge et retur produkt. Det gør du ved for hver fragtmetode at udfolde fragtopsætningen og vælge retur produkt under “Returfragtmetode”:

Husk at sætte et retur fragt metode på hver udgående fragt metode du har i din PeakWMS opsætning.

Hvor god var denne guide?