Hvordan opretter jeg manuelt et label med jeres fragtaftaler?

Du kan oprette et label udenom Peak hvis du vil gøre brug af vores fragtaftaler fremfor at bestille direkte fra speditøren. Det kan være at du vil sende en pakke fra din adresse direkte til en kunde efter en reparation.

Det gør du igennem Cargoflux:

  1. Log ind på https://app.cargoflux.com/
  2. Vælg “Shipments” i menuen og tryk så på “New Shipment”:
  3. Udfyld alle felter såsom:
    – “1. Shipment Type” vælger du “Export” hvis du vil sende fra din adresse.

    – Under “2. Choose sender” udfylder du info om dig som afsender.

    – “3. Add recipient” her udfylder du info om modtager. Husk at udfylde enten mail eller telefon nr. Eller begge. Hvis adressen du sender til er en privat adresse skal du vinge af i feltet “Residential”

    – “4. Add items”, beskriv indholdet af pakken inkl. dimension, vægt og indhold. Det er vigtigt at du beskriver så godt som muligt her.

    – “5. Add Shipping info” kan du lade stå som den er.

    – “6. Choose Carrier” her vælger du den fragtmetode du vil sende med. Vær opmærksom på at prisen ikke nødvendigvis passer. Det er samme pris som på din generelle aftale.

    – “7. pickup” og “8. Autoprint” skal du lade stå som det er.
  4. Tryk så på “Create Shipment” ude til højre.
  5. Nu er den nye label klar under “Shipments”:
  6. Klik på den ny oprettede forsendelse og find label ved at klikke på det blå dokument ikon markeret her:

Hvis noget driller og label ikke er oprettet kan du klikke på det lille info ikon ud fra “Booking failed” og se hvad speditøren skriver mangler:

Hvor god var denne guide?