Når du kan se en alarm øverst til højre i din Peak oversigt ved du at en ordre er gået i “fejl”, det betyder at den ikke kan sendes indtil du har løst fejlen. Her er en guide på hvordan du nemt kan håndtere dine alarmer.

- Identificer hvilke alarmer du har
- Tryk på dine alarmer øverst til højre
- Identificer den alarm du har og følg vejledningen herunder
- På oversigten kan du se hvilke fejl du har, få en beskrivelse af dem og endda se hvilken præcis ordre det vedrører

- Her har vi blot trykket på en alarm for at udvide den og se hvilken ordre som er gået i fejl. Du kan nedenfor her se at det vedrører ordre 1038
- Tjek altid hvilke ordrer det drejer sig om så du kan lære hvordan dine ordrer IKKE går i fejl igen. Hvis du laver de samme fejl igen og igen (f.x. aldrig sætter fragtmetode på manuelle ordrer), vil de altid gå i fejl

- Så snart du har løst en fejl skal du gå ind på ordren og trykke “opdater ordre”. Hvis den nu bliver indlæst uden en fejl har du løst fejlen og din ordre vil blive sendt så snart muligt
Oversigt over fejl og deres løsninger
Fejlbeskrivelse: Ukendt fragtinformation, opret venligst ny fragtmetode
Årsag: Du har fået en ordre som ikke har en fragtmetode. Det kan f.x. være du har oprettet en manuel ordre, eller også har du sat dine fragtmetoder i Peak op forkert
Løsning:
- Hvis du har lavet en manuel ordre som ikke har en fragtmetode skal du fremover huske at tilføje fragtnavnet på ordren (det samme som står i din checkout)
- Hvis du ikke har lavet en manuel ordre, har du sat dine fragtmetoder forkert op. Gå denne guide igennem her
- I eksemplet ovenfor kan du se at der under tekst står “Forwarder: daop”. Det betyder at du har fået en ordre hvor fragtmetoden hed “daop”, men at du ikke har forbundet det med en fragtmetode i Peak. Alle dine ordrer som sendes til en DAO Pakkeshop vil få navnet “daop” (se guiden om fragtmetoder ovenfor)
Fejlbeskrivelse: Produkt kan ikke findes
Årsag: Dit produkt har ikke en SKU, en stregkode, er ikke sat som aktivt eller er slettet fra din shop
Løsning: Find dit produkt og tilføj det som mangler. Gå produktet igennem og tjek at indstillingerne er som de skal være

Fejlbeskrivelse: “Fejl ved opdatering af host”
Årsag: Afhænger af fejlen. Læs nærmere under “tekst”
- Her kan i se en fejl “Inventory item does not have inventory tracking enabled”
Løsning: Find dit produkt og slå “Inventory tracking” til under varianten. Du kan se hvilket produkt dette gælder på.
