Hvilken Shopify plan skal min store være på?

Last Updated: 12. december 2024

Ideelt har du en Shopify store på mindst “Shopify for Small Teams” plan eller højere. Shopify har en begrænsning på hvilken data de sender ud fra deres basic plan. Dvs. at basic planen ikke kan integrere automatisk med PeakWMS. Heldigvis kan vi stadig sende dine pakker hvis du er på en basic plan, det kræver…

Skal jeg invitere jeres konto som en staff invite?

Last Updated: 11. december 2024

Nej, du kan også invitere vores konto, anni@shipshark.dk, som en Shopify collaborator. Dette kan være en mulighed hvis din Shopify plan ikke tillader staff accounts.  Læs Shopify’s guide her om hvordan du giver os adgang: https://help.shopify.com/en/manual/your-account/staff-accounts/collaborator-accounts  Og giv os meget gerne adgang til alle rettigheder.

Hvor lang tid går der fra I modtager mine varer til de bliver sendt til kunderne?

Last Updated: 12. december 2024

Hold os adviseret om hvornår dine produkter modtages via “Varemodtagelse” i Peak og sørg for at det står tydeligt på hver enkelt kasse, hvilke produkter den indeholder og hvor mange af hvad – vigtigt! Se guiden til det her. Sørger du for ovenstående kan du forvente at der går 1-3 dage fra ordrene modtages til…

Sender I også mine produkter i helligdage og weekender?

Last Updated: 12. december 2024

Vi sender alle hverdage året rundt. Der kan laves ekstraordinære aftaler om fragt i helligdage under weekender hvis nødvendigt – bare sig til! Som udgangspunkt sender vi dog IKKE i weekender eller helligdage medmindre andet er aftalt.

Hvornår sender I? 

Last Updated: 12. december 2024

Vi plukker og pakker dine ordrer løbende, som de tikker ind.  Vi tilstræber at ordrer der modtages før kl. 13.00 pakkes og sendes samme dag – gælder kun hverdage. Vi sender alle hverdage året rundt. Der kan laves ekstraordinære aftaler om fragt i helligdage under weekender hvis nødvendigt – bare sig til!

Alt om custom indpakning

Last Updated: 12. december 2024

Vil du have dine varer pakket i bestemte poser eller kasser, eller har du andre specielle behov? Så kontakt os, og så finder vi en løsning. Vi kan skaffe de customized forsendelsesposer i den korrekte farve med dit logo på for dig, vi kan tilføje visitkort og alt du ønsker! Bare husk på at jo…

Hvordan følger jeg mine ordre og hvor kan jeg tracke dem?

Last Updated: 12. december 2024

Så snart din ordre er sendt vil status på den i Shopify skifte fra “unfulfilled” til “fulfilled” (hvis din Shopify er på engelsk), eller fra “u-klargjort” til “klargjort” (hvis din Shopify er på dansk). Så snart din ordre er klargjort vil der automatisk fremgår et tracking link på din ordre i Shopify. Hvis du ønsker…

Hvordan er processen når jeg bruger Shipshark?

Last Updated: 4. februar 2025

Fra du placerer din ordre til den er ved din kunde sker der mange ting. Heldigvis har vi gjort det så simpelt som muligt for dig. Her kan du se processen:

Udvidelse til nye markeder

Last Updated: 12. december 2024

Hvis du ønsker at udvide til et nyt marked kan vi sagtens hjælpe med det! Indledningsvist kræver det selvfølgelig at du informerer os om det. Derfra hjælper vi med opsætningen og sørger for at alt kører smooth.

Levering af varer på forudbestilling

Last Updated: 12. december 2024

Vi er specialister i at sende varer du har på forudbestilling hurtigst muligt. Hvis du får varer leveret som er på forudbestilling, og hvis det haster for dig at få dem sendt så er det altafgørende at du følger vores guide om varemodtagelse her. Dernæst skal du helst informere os mindst 5 dage inden varerne…

Opsætning af bundles

Last Updated: 15. april 2025

Hvis du har bundles i din shop kan vi nemt håndtere det for dig – helt gratis. Her er processen: Nu indlæses alt korrekt! Så snart du får en ordre på et bundle kan du også slå den op i Peak og tjekke om alt er lavet korrekt PeakWMS har også deres egen guide til…

Valg af fragtmetoder afhængig af vægt & volume

Last Updated: 12. december 2024

Du kan customize i Shopify & Cargoflux så bestemte ordrer kun sendes med bestemte fragtmetoder. For eksempel kan du gøre så alle ordrer over 5 kg, kun sendes med GLS og alle ordrer under 5 kg sendes med DAO. Dette gøres således: Her ses et eksempel på hvordan fragt opsættes så alle ordrer under 5…

Hvordan kan jeg sætte pre-orders op?

Last Updated: 13. december 2024

Du kan i Shopify godt fortsætte med at sælge dine varer selvom du har udsolgt. Dette gør du ved for hvert produkt at aktivere “Continue selling when out of stock”. Du finder denne mulighed i Shopify under “Inventory” når du er inde på dit produkt admin.

Ansvarsoverdragelse

Last Updated: 16. januar 2025

Når vi plukker og pakker dine ordre har vi naturligvis ansvaret for at passe på dem, men så snart din ordre er afhentet af DAO, GLS eller en anden fragtudbyder påtager de sig ansvaret. Med andre ord betyder det at skulle der gå noget galt i forbindelse med leveringen af dine ordrer til kunderne, så…

Hvor længe kan en ordre stå usendt?

Last Updated: 31. januar 2025

Hvis du har ordrer, men ikke vil sende dem endnu kan det godt lade sig gøre. I tilfælde af at ordren indeholder varer som ikke er på lager vil PeakWMS selv sætte hele ordren på “hold”. Du kan sende hvad du har på lager ved at trykke på frigiv ordre i PeakWMS: Du kan også…

Hvordan opretter jeg et erstatningskrav fra DAO?

Last Updated: 3. januar 2025

Hvis DAO har mistet din pakke eller på anden vis beskadiget den kan du bede om erstatning. Du logger ind på omdeling.info med dit brugernavn og password. DAO sender et login til den email du skrev på dit stamkort da du blev oprettet hos Shipshark. Kan du ikke huske dit login skal du kontakte DAO….

Hvordan anmoder jeg om erstatning fra GLS?

Last Updated: 16. januar 2025

Det kan ske at GLS mister din pakke under forsendelse fra Shipshark til slutkunden. I sådan et tilfælde kan du kræve erstatning fra GLS. Du kan altid kontakte GLS’s erhvervsservice og bede om en status eller oplysninger om forsendelsen – se her: https://gls-group.com/DK/da/kundeservice-erhverv/ Men da du er under kunde til os er det os der skal…

Afsendelse af reservedele

Last Updated: 31. januar 2025

Hvis du har reservedele til dine produkter som kunder med jævne mellemrum skal have leveret for at mindske ombytninger, er det vigtigt at du stadig opretter varen i Shopify med en SKU og barcode – du skal give din vare status som “aktiv”, men kan med fordel ekskludere dem fra dine kollektions-sider i Shopify, så…

Udvidelse til Norge

Last Updated: 18. juni 2025

Vi har gjort det super simpelt at udvide til Norge, som er et utroligt attraktivt marked for det fleste danske webshops. Med vores fragtløsning kan du sende til norge uden at dine kunder opkræves told. Sådan gør du: Tillykke! Du kan nu sende til Norge.

Aktiver Click & Collect

Last Updated: 9. maj 2025

Som kunde hos Shipshark kan du benytte dig af click & collect. Det virker især godt til webshops med større volume, for kunder som for eksempel skal nå at have deres ordre inden en fødselsdag eller andre mærkedage som jul, hvilket i sig selv vil øge din konverteringsrate markant. Sådan opsætter du det: 2. Husk…

Aktiver samsending

Last Updated: 31. marts 2025

Vi anbefaler alle kunder hos Shipshark at benytte sig af funktionen “samsending”. Den tillader nemlig at sende flere ventende ordrer til samme kunde og adresse, sammen således at du sparer på fragtomkostningerne og øger kundetilfredsheden. Sådan gør du:

Hvordan opretter jeg en produkt A/B test i mit shop system så det samtidig fungerer i PeakWMS?

Last Updated: 8. maj 2025

Hvis du gerne vil teste to varianter af et produkt – f.eks. forskellige billeder, beskrivelser eller priser – kan du lave en A/B test i din webshop. Men for at det hele stadig fungerer korrekt i PeakWMS, skal det gøres rigtigt. Sådan gør du: Lav evt. en test ordre på det nye produkt for at…

Tilføj Bring & UPS som fragtmetode

Last Updated: 18. juni 2025

Udfyld vores stamkort med dine virksomhedsoplysninger her