Opret en indkøbsordre

Last Updated: 15. december 2024

Når du får varer leveret til Shipshark SKAL du oprette en indkøbsordre inden. Se her en komplet guide på hvordan du gør.

Introduktion til Peak

Last Updated: 16. december 2024

Velkommen til din nye bedste ven når det kommer til lagerstyring! Peak er (efter vores mening), markedets suverænt skarpeste software. I de følgende guides vil du lære omkring hvordan du kan få mest muligt ud af Peak, så du optimerer din forretning. Indledningsvist kan du kontakte os hvis du ønsker at nogen fra dit team…

Mine ordrer er expired, men jeg vil gerne sende dem, hvordan kan jeg det?

Last Updated: 11. december 2024

I sådanne tilfælde skal vi have det at vide via mail eller slack og så løser vi det derfra – får vi ikke besked om det ved onboarding bliver ordrer hvor payment er “expired” naturligvis ikke sendt.

Hvordan følger jeg mine ordre og hvor kan jeg tracke dem?

Last Updated: 4. februar 2025

I PeakWMS, som får du adgang til dine ordre og deres vej fra ordren er lagt, plukket, pakket, afsendt og eventuelt returneret. Du kan altid finde tracking nummer på en forsendelse her i Peak: Hvis du f.eks. har sendt med DAO kan du slå tracking nr. op på deres track and trace. Ligeledes kan du…

Hvordan ændrer jeg forsendelsesadresse eller fragtmetode?

Last Updated: 30. maj 2025

Søg ordren frem i PEAK og klik på blyanten under “Forsendelsesadresse” hvis din kunde ønsker at ændre adressen. Tast den nye adresse ind og gem. Du kan også blot redigere adressen i Shopify, så går ændringen også igennem. Husk også at genoprette et nyt label ved at klikke på den grønne “New Shipping Label” knap…

Kan jeg ændre en pakkeshop før pakken er sendt?

Last Updated: 15. december 2024

Ja, hvis du finder pakkeshoppens ID på henholdsvis DAO eller GLS’ hjemmesider. 2. Skriv det nye pakkeshop ID i Peak på den pågældende ordre: Nu sendes din pakke istedet til den opdaterede pakkeshop.

Kan jeg gensende en ordre til kunden?

Last Updated: 15. december 2024

Ja, PEAK har en funktion på hver ordre der hedder “Send igen”. Klikker du på den bliver du bedt om at tage stilling til hvilke dele af ordren der skal sendes igen. Klik så “Frigiv ordren”. Når du har gjort det får lageret automatisk besked om at sende dele eller hele ordren igen. Funktionen kan…

Sådan opretter du fragtmetoder

Last Updated: 7. januar 2025

Sådan opretter du nye fragtmetoder: Hvis du i PeakWMS går ind under “Settings” -> “Integrations” -> “Forwarder configuration” og så vælger din fragtintegration: Her under “Forwarder Products” kan du se de fragtmetoder der er sat op for din webshop. “Host Id” er det navn som kommer fra din Shopify store til PeakWMS. “Product code” er…

Sådan sætter/ændrer du fragtmetode på en ordre

Last Updated: 13. januar 2025

Har du en ordre der mangler en fragtmetode eller vil du ændre fragtmetoden før den er sendt? Så kan du i PeakWMS under den pågældende ordre sætte en ny fragtmetode ved at klikke på blyant ikonet under “Forwarder”.

Hvordan opretter jeg manuelt en ordre?

Last Updated: 30. december 2024

Der kan være flere grunde til at du vil oprette manuelle ordre i Peak udenom din webshop. F.eks. hvis du skal sende dine varer fra lageret til et photoshoot, til dig selv eller til en influencer Vi anbefaler at du opretter din ordre manuelt i Shopify, indtaster oplysningerne på varen og opretter ordren. Så sender…

Prioriterede ordrer

Last Updated: 15. december 2024

Nogle gange kan du få en ordre som haster mere end andre at blive sendt ud. I så tilfælde kan du bruge funktionen “indstil prioritet” i Peak. Så får vi automatisk besked om at du ønsker at vi prioriterer den ordre højere end andre. Du indstiller prioritet således: Nu vil vi automatisk prioritere din ordre…

Opdeling af ordrer

Last Updated: 15. december 2024

Hvis du har en ordre med flere items, hvor kun nogle af dem er på lager kan du i visse tilfælde ønske at opdele ordren således de varer som er på lager bliver sendt. Du kan opdele din ordre automatisk i Peak således:

Lagerbeholdning i Peak

Last Updated: 16. december 2024

Når du bruger Shipshark må du ALDRIG ændre antallet af varer på lager – det er vores opgave. Både når du modtager nye produkter, når vi sender dine varer eller modtager dine returprodukter er det os som ændrer din lagerbeholdning. Derfor skal du sørge for at du aldrig selv påvirker lagerbeholdningen i Shopify. En klassisk…

Demand planning i Peak

Last Updated: 16. december 2024

Peak kender til perfektion dine salgsdata for dine varer – det betyder også at du kan bruge det til at lave utroligt præcise anbefalinger til hvor meget du skal købe ind. Sådan bruger du Peak’s demand planning i din forretning:

Lagerværdi i Peak

Last Updated: 31. marts 2025

Hvis du benytter dig af “indkøbsordre” og udfylder dine varer med informationen “kostpris”, og har gjort det samme i Shopify, kan Peak automatisk udregne din præcise lagerværdi i en given periode. Sådan benytter du dig af funktionen:

Håndtering af alarmer

Last Updated: 16. december 2024

Når du kan se en alarm øverst til højre i din Peak oversigt ved du at en ordre er gået i “fejl”, det betyder at den ikke kan sendes indtil du har løst fejlen. Her er en guide på hvordan du nemt kan håndtere dine alarmer. Oversigt over fejl og deres løsninger Fejlbeskrivelse: Ukendt fragtinformation,…

Hvordan henter jeg manuelt en ordre ind fra Shopify til PeakWMS?

Last Updated: 5. februar 2025

Du kan bede PeakWMS om at indlæse en ordre fra Shopify via et ordre ID. Du finder et Shopify ordre id i URL’en efter “/orders” når du er inde på ordren i Shopify. I PeakWMS kan du så under orders trykke “DOWNLOAD ORDER” Under integration vælger du din webshop og som “Order Number” skriver du…

Hvordan ser jeg ordrer som mangler fragtmetode?

Last Updated: 17. marts 2025

Du kan nemt se de ordrer som mangler en fragtmetode før de kan sendes. Hvis du vælger “Orders” i venstre menu kommer du til et overblik over alle dine ordrer. Her vises alle ordre uanset status. Hvis du så klikker på det lille “tragt” ikon ude til venstre for søge bjælken kan lave en avanceret…